یک خبر علمی+2خبر دیگر
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

کشف یکی از عمیق‌ترین نشانه‌های حیات

دانشمندان دانشگاه ییل یکی از عمیق‌ترین نشانه‌های حیات را در جزیره ساوث لوپز واشنگتن کشف کردند.

این محققان نوعی ماده معدنی را یافته‌اند که در اثر فرآیندهای زیستی شکل گرفته است. این ماده معدنی در صخره‌هایی موجود است که 100 میلیون سال پیش 12 کیلومتر زیر سطح زمین قرار داشته‌اند.

در صورت تایید این یافته‌ها، چنین ماده‌ای در میان عمیق‌ترین نشانه‌های حیات جای خواهد گرفت که تاکنون کشف شده‌اند. این مطالعه دارای مضامینی برای حیات در جهان‌های دیگر است و همچنین نشان می‌دهد نواحی بیشتری از زمین در مقایسه با آنچه پیش‌بینی شده، زیست‌پذیر هستند.

ماده معدنی کشف‌شده، «آراگونیت» نام دارد که می‌تواند هم توسط فرآیندهای زیستی و هم فرآیندهای طبیعی شکل گیرد. با این حال، در این تحقیق، دانشمندان ترکیب خاصی از ایزوتوپ‌های کربن را یافته‌اند که نشان می‌دهد ماده مزبور دارای منشا زیستی است. این یافته‌ها نشان می‌دهد این آراگونیت از متانی نشات گرفته که توسط میکروارگانیسم‌ها تشکیل شده است.

تصور می‌شود حیات در ناحیه‌ای عمیق در زیر زمین نشات گرفته باشد یعنی جایی که دو صفحه تکتونیکی در تماس با یکدیگر قرار گرفتند. در این جا احتمالا آب در صخره‌های زیرسطحی وارد شده و طی 100 میلیون سال، این صخره‌ها به تدریج به سمت بالا آمده‌اند و اکنون در سطح زمین مشاهده می‌شوند.

چنانچه حیات در چنین اعماق زیادی دوام آورده باشد، باید دماهای بیش از 122 درجه سانتی‌گراد را تحمل کرده باشد، بنابراین فشارهای بالا احتمالا زندگی را حتی در چنین دماهای بالایی در زیر زمین ممکن ساخته است.

کشف حیات در چنین محیط‌های خشنی می‌تواند به دانشمندان در جستجوی حیات بر روی سیارات دیگر و زمین کمک کند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/446243

این زن همه چیز را وارونه می‌بیند! 

 

«بویانا دانیلوویچ»، زن 28 ساله صربستانی به دلیل ابتلا به یک عارضه مغزی نادر، همه چیز اعم از نوشته‌های روزنامه‌ها، کتاب‌ها و تصاویر تلویزیونی و کامپیوتر را سروته می‌بیند. 

به دلیل اینکه مغز بویانا نمی‌تواند تصاویر را به‌ صورت طبیعی پردازش کند ناچار است تلویزیون و نوشته ها را سروته کند تا بتواند آن‌ها را درست ببیند یا بخواند.

این زن به اختلالی موسوم به موقعیت‌یابی فضایی دچار است که در این عارضه چشم‌ها یک تصویر را درست مشاهده می‌کنند اما احتمالا مغز جهت تصاویر را تغییر می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از ریپلی، تا پیش از این مواردی مشاهده شده بود که برخی افراد برعکس می‌نویسند اما مشاهده فردی که همه چیز را وارونه می‌بیند، پدیده نادری است.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/364108

                                             جنایت برای سرقت اسپورتج!

پدر فقدانی گفت : یک دستگاه ماشین اسپورتژ به شماره انتظامی .... ایران 77 را در روزنامه آگهی کرده بودم ؛ با تماس خریداران ، در روز دوشنبه 28 مهرماه دو جوان به در منزل مراجعه کرده و پس از رؤیت خودرو ، با پرداخت 200 هزار تومان پول نقد ماشین را قولنامه کردند و قرار شد فردا صبح با آوردن یک فقره چک رمز دار ، ماشین را دریکی از دفترخانه‌ها واقع در منطقه ستارخان سند بزنیم

این مرد ادامه داد: در ساعت هشت صبح روز سه شنبه 29 مهرماه این دو جوان مجددا به در منزل مراجعه کرده و به همراه پسرم سوار ماشین شده و به سمت دفترخانه رفتند. در ساعت 08:30 به پسرم زنگ زدم که با صدای نامفهموم گفت که "در اتوبان یادگار و در حال رفتن به سمت دفترخانه هستند" و پس از آن تلفن قطع شد ؛ پس از دقایقی دوباره تماس گرفتم و اینبار گوشی پسرم را یکی از آن دو جوان جواب داد و گفت آقا ، پسرت در حال رانندگی است ؛ دیگر زنگ نزنید و گوشی قطع شد؛ پس از آن تلفن همراه پسرم خاموش شد و از آن‌زمان من دیگر هیچ خبری از پسرم ندارم".

فردی بنام "سجاد . ظ " ( متولد 1370 ) را در منطقه تهران نو شناسایی کنند ؛ تصاویر سجاد به رؤیت پدر فقدانی رسید و او نیز بلافاصله وی را به‌عنوان یکی از دو خریدار خودرو مورد شناسایی قرار داد .

با شناسایی "نیما . د" ( 25 ساله ) به عنوان دومین متهم پرونده ، تصاویر وی از بانک اطلاعات پلیس استخراج و پدر فقدانی بلافاصله پس از مشاهده تصویر وی ، او را نیز همانند سجاد مورد شناسایی قرار داد .

هر دو متهم در اظهارات بعدی عنوان داشتند که به همراه فقدانی و به بهانه رفتن به دفترخانه سوار ماشین اسپورتج شده و در بین راه و با طرح و نقشه قبلی ، اقدام به خفه کردن فقدانی کرده و پس از ارتکاب جنایت جسد را به جاده ای خاکی که به گفته آنها مسیر یک روستا در حوالی گرمسار است منتقل و در آنجا سوزانده اند .

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/364105



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب